In 2010 ben ik in mijn eentje het onafhankelijke muziekplatform The Daily Indie begonnen. Met alleen een laptop, een keukentafel en een pot koffie, groeide dat project uit tot een team van bijna honderd mensen, bijna twintigduizend volgers en is het platform genomineerd voor onder meer de Pop Media Prijs en de Jip Golsteijn Journalistiekprijs.
In september 2022 kwam er een einde aan dit platform, maar niet zonder een flinke indruk achter te hebben gelaten binnen de muziekindustrie. Met een team van redacteuren, eindredacteuren, grafische vormgevers, marketeers, fotografen, illustratoren, radiomakers, stagiaires en een compleet marketing- en videoteam. Het platform is snel gegroeid en niet onopgemerkt gebleven. Zo werden we genomineerd voor de Pop Media Prijs en is The Daily Indie mediapartner van festivals als Le Guess Who?, Metropolis, Welcome to The Village, London Calling, Motel Mozaique, The Life I Live en Popronde. Daarnaast maakten we podcasts, zonden we wekelijks een uur radio uit op Pinguin Radio, stond The Daily Indie DJ Team in podia en op festivals door het hele land en zijn we door de jaren een breed platform geworden. Een plek waar online en offline geëxperimenteerd kon worden door talentvolle redactieleden. Eén groot team van pure muziekliefhebbers dat onze volgers elke keer iets nieuws, verrassends en unieks liet ontdekken.
Missie
The Daily Indie was een platform waarop je dagelijks nieuwe muziek ontdekte. Onze website, magazine, video’s, events en radioshow waren een muzikale schatkaart in tekst, beeld en geluid. Met een enthousiast team brengen we je dagelijks de nieuwste muziek die je nergens anders vindt. Geen snelle hypes, maar muziek waarvan wij vinden dat deze gehoord moet worden. Onder het motto: ‘muziek is muziek en als het goed is, is het goed’ verrassen we onze volgers al jarenlang met nieuwe muziek.
Organiseren
Naast het aansturen van het team was ik algemeen aanspreekpunt van The Daily Indie en onderhield ik het netwerk van onder meer bands, brands, managers, boekers en labels rondom het bedrijf. Verder hield ik mij bezig met de promotie van het platform, de social media-kanalen, het schrijven van artikelen, de distributie van het magazine en organiseerde ik interviews, fotoshoots en acties in samenwerking met platenmaatschappijen, poppodia en festivals. Daarnaast analyseerde ik al onze acties online en offline, ontwikkel ik korte- en langetermijnplannen die ik samen met mijn team uitvoerde en organiseerden we events in samenwerking met meerdere podia door heel Nederland.
Magazine
Irregulier maakten we met The Daily Indie een magazine vol interviews, muziek- en cultuurtips, columns, achtergrondverhalen, features en stonden de pagina’s boordevol muzikaal talent uit binnen- en buitenland.